Deutsches Rechtswörterbuch (DRW): selbviert

selbviert

, adv.

automatisch generierte Links zu anderen historischen Wörterbüchern:
auch in lockerer Vbdg.
selbst als der Vierte, zu viert, gemeinsam mit drei weiteren Personen; insb. bei der Beweisführung mit einer festgelegten Anzahl von Eidhelfern
vgl. selbdritt
  • swer angesprochen wirt vmb ein manslaht ... daz er selb vierd geriht, daz er der getat vnschuldick si
    1294 MWittelsb. II 51
  • swer klagen wil umb frevel ... das der nit wan selb vierder komen sol für den rat
    1334 SchweizId. I 825
  • wer besagt wirt das er schedliche lewt als dybe wnd schechr ader andr pöß folk ader wer sie sein, wnd tzum erschtn mol gemant wirt, darumb mag er sich allein peredn wnd peschönen, tzum andrm mol zalb dritte, tzum drittenmol zalbfierde, wirt er tzum fierdenmol pesagt, man sol wbr in richten als wbr ein diepp adr wbr ein schechr
    Ende 14. Jh. SchemnitzStBR. 40
  • do ging er selbfirde czu dem ... amptman, unde bedden yn, daz er yn den man usgeben wulte
    1429 Erler,Ingelh. III 207
  • eehaftaiding scholl der richter zu S. besitzen selb vierder richter. das ist er selbs und ain richter von P. und ain richter aus dem pharrhof und ain richter von L.
    1481 OÖsterr./ÖW. XII 656
  • sprechet ir euer muter an mit geczeugen selbdritte, selbvirde, selbfunfte adir selbsebinde: also hoch, alse ir sie ansprecht, so hoch muß sie des entgehin. sunder boben sebin manne geczeugnis en darf sie keyner hoer geczeug leydin und en darf keyne beweysunge noch toder hant thuen, is were denne, das sie sich denne noch todir hant czoge
    um 1490 RechterWeg I 325
  • ich ... bin geschuldigt ... vor gericht umb xxxvi schock also einen purgen vor erbgelt, da ich selbevierde dafur gelobt hatt mit gesampter hand
    vor 1524 LeipzigSchSpr. 458
unter Ausschluss der Schreibform(en):
unter Ausschluss der Schreibform(en):