Deutsches Rechtswörterbuch (DRW): Pfründherr

Pfründherr

, m.


I Inhaber einer Pfründe (II) 
  • R.H., priester, phfrůntherre der phfrůnde uͥnsers spitals zw W.
    1335 ZürichUB. XI 541
  • das an dhein kilchery in unserem land anthein lüpriester noch pfrůndher anphachen sol, er gebs den vor versigelt brieff ... vm an dhein sach ze bekůmeren vnd an ze griffen, so er mit yeman zů schaffen hat in vnseren gerichten, den mit vnseren lantlüten recht
    1524/25 ObwaldenLB. 31
  • de dohmdeken und andre proͤvenheren 
    1652 Lauremberg 32
II Person, die eine Pfründe (IV) vergibt
  • welcher gestalt der verpfruͤndt gehalten werden soll, ob er dem pfrůndtherren etwas ... wegen solcher verpfruͤndung gebe, oder ob er der pfrůndherr jne vmb seine verdienst wollen ahnneme
    1574 Frey,Pract. 85
  • soll der pfruͤndherr dem kaiserlichen broͤdlinge mit alle liebe begegnen
    1784 Bonelli,Panisbriefe 180