Deutsches Rechtswörterbuch (DRW): Mächtigkeit

Mächtigkeit

, f.


I Bezeichnung für die kaiserliche und königliche Majestät (II) und Würde, vor allem als Anrede
  • sol chainem moenschen erlaubt sein, daz er disen brief ... preche ... têt aber das jemant, der sol wizzen, daz er in die beswêrung unserr mêchtichait vervallen ist
    1363 OÖUB. VIII 142
  • alle perklewte, dy unser mechtikeit czu richten hat, ... erberlich leben sullen
    1406/07 BöhmBergR.(Gelnh.) 206 [ebd. 210]
  • sye uwer kuniglichen maechtikeit mit gantzer demut von vns zu wissen
    1425 Haltaus 1295
  • 1459 Gemeiner,RegensbChr. III 299
  • here keyser, juwer mechticheyt to denende synt wy alle tyd bereyt
    15. Jh. Schiller-Lübben III 48
II Macht, Autorität, Einfluß
  • seit fleizzig, eweren kindern reichtum, ere, herschaft und mechtikeit zu sammen
    1371/75 Jelinek 496
  • der selbige erwelte man, ... welcher ... hot ... gewunen mechtikait vnd ist wurden ir aller her
    um 1500 Summa legum 132
III Vollmacht
  • ist vor uns komen S.S. in mechtikeyt F.A.v.A., ... und hat becant
    1413 ZSchles. 6 (1864) 352
unter Ausschluss der Schreibform(en):